Friday, November 6, 2009

rahmat d sebalik ujian

Da lama aku bli buku niee da dkt 3bln p br skarang aku baca..br smp separuh ..yelar asyik xde ms jer..sbnrnyer bkn xde ms..p mngkin cara aku urus ms xbtol kot..he3..RAHMAT DI SEBALIK UJIAN..tajuk pon da kire bez gak..mmg byk ler pengajarn dr buku nie..walopon br jer sparohh.xkhatam lg.(InyaAllah 2 ari lg)...da sdr byk perkara yg sepatotnye aku tau..bkn hanya ilmu kimia jerk..he3..btol kt orang,,lg byk kt blaja lg byk menda yg kt xtau..ilmu yg kt ada skarang blom tentu sama dgn setitik dr selautan..mgkin xsmpai setitik pon ..sdeynye kn..kekadang kt lalai.leka dgn nikmat dunia...xtau yg mn perlu n yg mn xperlu..yelaa aku sndiri pon cm2…lps spm smbg diploma…pas2 degree..Master??? blom pasti..lekanye aku mengejar semua2. P xsala semua2 “kalaulah” perkembangan ilmu kt meyeimbangi kedua2 nye..dunia n akhirat..tp kelekaan seringkali meletakkan kt dlm kerugian…


“Boleh jadi kamu membenci sesuatu,padahal ia amat baik bgmu,dan boleh jd kamu menyukai sesuatu padahal ianya amat buruk bagimu.Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui terhadap sesuatu yg tdk kamu ketahui..”(Al-Baqarah: 216)

No comments:

Post a Comment