Wednesday, December 30, 2009

di sini bermula

10/12..dgn rsminye aku jd graduan..huh..bermula la cbrn idop aku pas nie..menjoinkn diri brsama persatuan penganngur semalaya..he3..1 wk after..ak da start cr keje..siang mlm online..memcm ak isi..mn tau sangkot mn 1..cm kaki pancing yg tegar dh ak..memacm umpan ak gn (mengedit resume depend pd kerja ak mtak)..sdr xsdr screen lptp ak da pnh ngan resume tnpa folder..ha3..

23/12..my 1st intbiu..call senior tnye soklan..mmg dr dolu mmg tabiat ak suka kaco senior nie..he3..xpuas ati cll ak p jmpa lak..he3..siap paw plak2..soh blnje mkn..jht tol ak..(thanks alang..t ak byr la blik..dun wuri..he3)..p btol la brguna gak soklan support nie..mmg lbey kreng je style nyer..ms intbiu pon aku da bley budget dia nk tnye per.hu3..p biru gak mati itamku kn speaking..(walopopon sleng USA xbrape nk mnjadi tp smer aku redah jer)he3..dia kt 2gu smgu..em ada ke hrpan..???????

28/12..2nd intbiu..jauh glak..nun d rawang..company cina..xpena ak p sn..p dgn bntuan Mr.Google smp gak lar..xdpt keje pon ok jnji da bley knl tmpt2..dia kt ada 2nd intbiu..xpe la..2gu lagi..

30/12..1.43pm..company kt rawang2 call..ak dpt tok 2nd intbiu..kn stdy clculatn n applicatn chmestry..urmm yela stdy la cket..xkn nk g 0 je..then ak tetido..busan da stdy..nk belek buku pon mls..lantak ler nk jwb per..redah jer..then 4.45pm dpt call lg dr company yg 1st intbiu2..syukran..syukur..ak dpt keje2..4/1/10 start kejerr..

ready ka ak jd org bekerjaya nie???? urmm arap2 smernye sperti yg aku PK lar..xley nk imagine aku kn hentam lbey 1/2 jam time 1st intbiu2..manager lak2..ak pon xtau ap ak jwb..p ak brjaya smbunyikan (ketakutan+kegugupan+kecelaruan) ak dgn bercakap mggunakn volume yg tggi..he3,,2la strategi ak..kalo ak xyakin ak akn ckp kuat..ilang cket rs gugup+gagap..he3

next wk bermula la kerjaya aku sbg CHEMIST..pglaman aku mnjadi penganggur sgt tension..walopon 20 hari je..kiri knn blakang dpn smer tnye sal kerje..smp kekdg ak off nset..bosan dgr soklan sm..br aku paham kesusahan n kegusaran hati penggur2 yg da lm menggu..menggu..menggu..dan..menggu..smoga rezki korang plak pas ni..bykkkn bersabr n doa..InsyaAllah..

kepada kenkawan,lecturer n kuarga...thanks bebanyak..

No comments:

Post a Comment